Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κηραλοιφή ή αλλιώς μαγική κρεμούλα


Τα προϊόντα της μελισσοκομίας είναι απίστευτα! Απλά με κάνουν χαρούμενη!

Όλα ξεκίνησαν από ένα σύγκαμα στο πωπουδάκι του Μπαμπίνου μου. Μου προτείνει λοιπόν, μια φίλη της μαμάς μου (συνταξιούχος νηπιαγωγός) να βάλω μια κηραλοιφή που φτιάχνει η ίδια (εφεξής μαγική κρεμούλα) και "να σταματήσω τις κρέμες με χημικά στο μωρο" (αυτολεξεί). Όπερ και εγένετο. Από εκείνη τη στιγμή η κηραλοιφή έγινε πάσης χρήσεως για την οικογένειά μου.
Υπάρχουν διάσπαρτα βαζάκια σε κάθε σημείο του σπιτιού, στην τσάντα της δουλειάς, του σχολείου, της εκδρομής, σε διάφορα μεγέθη και είδη. Την έχω χρησιμοποιήσει παντού, στα συγκάματα, στη βρεφική ακμή, στα σπυθουράκια, στα καψίματα, στις σκληρύνσεις, στα τσιμπήματα, μέχρι και στα  χτυπήματα αντί για  οξυζενέ εμείς βάζουμε μαγική κρεμούλα! Τη χρησιμοποιώ σαν μάσκα τη νύχτα, στα πετσάκια των νυχιών, σαν κρέμα ματιών, στα σκασμένα χείλη, ο hubby μου μετά το ξύρισμα, στα χέρια το χειμώνα. Τη λατρεύω! Τόσο πολύ που πλέον έχω γίνει εγώ η παραγωγός, εξελίσσοντας βέβαια το μοντέλο. Πάντα με βιολογικές πρώτες ύλες φτιάχνω από απλή μέχρι με βούτυρα, αιθέρια έλαια, βιταμίνη Ε αλλά και αρωματισμένες.
Η διαδικασία είναι πολύ απλή και μπορεί να την κάνει ο καθένας ακόμη και αν δεν πιάνουν τα χέρια του.


Για την απλή εκδοχή χρειάζεται μελισσοκέρι και βιολογικό έλαιο. Εγώ για να το παρουσιάσω εδώ χρησιμοποίησα βιολογικό βαλσαμέλαιο (σπαθόλαδο), γι 'αυτό και έχει αυτό το γλυκό ροζουλί χρώμα. Όμως έχω δοκιμάσει με αμυγδαλέλαιο και βιολογικό ελαιόλαδο ψυχρής έκθλιψης. Στα σχέδιά μου επίσης είναι να φτιάξω με έλαιο καρύδας.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο μελισσοκέρι. Το καλύτερο είναι να το προμηθευτεί κανείς από μελισσοκόμο, γιατί  αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχει ο κίνδυνος να περιέχουν παραφίνη. Ένας καλός τρόπος να καταλάβει κανείς αν το μελισσοκέρι είναι φυσικό, είναι να το μυρίσει. Μυρίζει μέλι.



Επίσης, χρειάζεται ζυγαριά ακριβείας. Ζυγίζουμε την ποσότητα που θέλουμε να φτιάξουμε σε αναλογίες 1:5, 1:6 ή 1:7 ανάλογα πόσο μαλακή ή σκληρή θέλουμε να είναι η αλοιφή. Εγώ έχω καταλήξει στην αναλογία 1:6, αλλά το καλοκαίρι προτιμώ την αναλογία 1:5 για να είναι λίγο πιο σκληρή και να μη λιώνει τόσο εύκολα. Ένα μέρος μελισσοκέρι και έξι μέρη έλαιο  (π.χ. 5gr μελισσοκέρι και 30gr έλαιο). Τα βαζάκια που χρησιμοποιώ, τα έχω προηγουμένως αποστειρώσει (βλ. διαδικασία αποστείρωσης στο τέλος της ανάρτησης).


Τοποθετώ σε μπεν μαρί το βαζάκι αφού το έχω γεμίσει με μικρές νιφάδες μελισσοκέρι και το έλαιο της επιλογής μου σε χαμηλή φωτιά, ώστε να μη κοχλάσει το νερό και μπει μέσα στην κηραλοιφή, Ανακατεύω με μικρό ξύλινο αναδευτήρα που παίρνω από το φαρμακείο (τα ξυλάκια που εξετάζουν οι γιατροί το λαιμό). Χρειάζεται περίπου 7-10 λεπτά να λιώσουν όλες οι νιφάδες μελισσοκεριού. Τέλος, το βγάζω από το μπεν μαρί και το αφήνω να κρυώσει.


Η κηραλοιφή έχει διάρκεια ζωής 5-6 μήνες. Αν χρησιμοποιήσω βιταμίνη Ε που λειτουργεί σαν φυσικό συντηρητικό, υπολογίζω 2-3 μήνες παραπάνω. Θέλει μία ιδιαίτερη προσοχή όταν χρησιμοποιηθεί σε βρέφη και παιδιά, όπως και με κάθε τι καινούριο, για τυχόν αλλεργίες.
Μέχρι και ο μικρούλης μου το έχει μάθει πλέον και όταν χτυπήσει μου φωνάζει "μαμααά, μαγική κλεμούλα".



Love
Mama Chrysi 

Διαδικασία αποστείρωσης: πλένω καλά με ζεστό νερό και σαπούνι για τα πιάτα τα βαζάκια και τα καπάκια τους και τα βάζω στο φούρνο πάνω σε καθαρή πετσέτα στου 100 βαθμούς (αντίσταση ή αέρα) για 15 λεπτά.


Σχόλια

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

Crystal Mountain Hotel, ο απόλυτος ορεινός οικογενειακός προορισμός

Ψηλά στα Κράβαρα, στην Ορεινή Ναυπακτία βρίσκεται το Crystal Mountain Hotel , ένα ξενοδοχείο που γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία και αγαπώ για τις αναμνήσεις που μου έχει χαρίσει.

Στο Club Agia Anna με τα παιδιά

Πριν λίγες ημέρες βρεθήκαμε οικογενειακώς στο Club Agia Anna,  ένα υπέροχο θέρετρο στην παραλία της Αγίας Άννας στην βορειοανατολική Εύβοια. Ήταν η καλύτερη έναρξη διακοπών για το φετινό καλοκαίρι!